Alla inlägg under januari 2013

Av Andreas Näslund - 11 januari 2013 10:04

Då var det dags för en spelrecension igen, denna gång handlar det om den senaste av remakes av en gammal klassiker; X-COM: Enemy Unknown!

X-COM utspelar sig i en nära framtid där utomjordingar invaderar Jorden. Spelaren får ta kontrollen över en multinationell elitstyrka kallad XCOM (Extraterrestial Combat Unit), som får uppgiften att försvara Jorden. 
Spelaren styr sina trupper i fältet genom en serie turbaserade uppdrag. Mellan uppdragen kan spelaren utveckla ny utrustning baserad på insamlad utomjordisk teknologi, bygga ut XCOMs bas, skicka ut satelliter och bestämma vilka hot som ska besvaras.

Detta spel bygger som sagt var på spelet UFO: Enemy Unknown från 1994, och är bara en av flera remakes, men enligt mig den absolut bästa. Jag gillar den här sortens strategispel som utvecklar sig efter hand med nya hjälpmedel och nya utmaningar, som man dessutom får lite tid på sig att planera sin taktik. För inget händer förrän du godkänner dina drag.

Grafikmässigt tycker jag att X-COM absolut håller standarden vad gäller nya spel i den högre divisionen, dock utan att gå ifrån retrokänslan med klumpig utrustning från föregångaren. Jag gillar helt enkelt det jag ser!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


This is Me!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards