Alla inlägg under mars 2012

Av Andreas Näslund - 4 mars 2012 12:29

Ja, då var det dags igen! Dags att blogga och det blir en spelrecension denna gången! Anledningarna till varför det dröjt två månader sedan sist är tre huvudorsaker; 


  1. Jag är lat
  2. Jag har spelat Skyrim och, givetvis, Battlefield 3
  3. Jag är som sagt jävligt lat!

Battlefield 3 (även känt som BF3), är ett FPS-spel som är ett av de främsta i sin genre som är ute på marknaden. Man kan välja att antingen i singleplayer-läget spela sig igenom en storyline, eller gå online i multiplayer-läget och möta andra spelare och därigenom testa sin skicklighet. Det är detta läget som är den främsta anledningen att köpa BF3.


Jag förbeställde spelet och hade det således direkt när det släpptes, men jag spelade det inte på allvar förrän i febuari av tre orsaker. Dels spelade jag Skyrim, som jag faktiskt mest hade sett fram emot ända sedan dess utgivning tillkännagivits, dels hade jag inte hade Widows Vista eller Windows 7, vilket var ett krav också.

Datorn blev uppgraderad (efter att Skyrim faktiskt DÖDAT CPU:n!) med nästan all hårdvara, ska bara byta ut grafikkortet så småningom, Windows 7 installerades och jag provade att spela BF3.


Sedan kom den tredje orsaken, vilket var att efter ett tag strulade både tangentbord OCH mus som i sin tur gjorde att det var oerhört svårt att styra och ha kontrollen i spelet. Ett problem som BF3 är helt oförlåtligt med! Blev en ny runda där jag gav fan i att spela BF3 i ett par månader tills nya kontroller så som; tangentbord, mus och keypad till sist införskaffades. Numera kan jag inte skylla på något annat än min egna bristande förmåga.


Betyget på Battlefield 3 måste jag nog ge 5/5, för jag känner inte av att jag saknar något i spelet.


Vi ses vid nästa tillfälle!

Presentation


This is Me!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards